Volvo CE fabriken i Arvika ville engagera sina anställda att lämna in förbättringsförslag.
Genom gamification gjorde vi upplevelsen trevligare för de anställda.
En populär föreläsare ville digitalisera sina tjänster. Kravet från kunden var att det skulle vara en interaktiv tjänst som kunde anpassas för olika ämnen.
Jag skulle designa en prototyp av en applikation som berör och anpassar en alternativ lösning inom området "Hållbarhet & klimatanpassning".
Uppgiften ska tydligt inkludera samt vara byggd runt en spelifieringsmodell.
Mitt i city i Karlstad hade problem med att få upp fler besökare till övre våningsplanet. Vi skulle komma med ett förslag genom valfria metoder.
Min studiegrupp valde user research.
Vi fick i uppgift av vår handledare att hjälpa en fiktiv filantrop som ville minska resor med personbilar, för att på så sätt spara på miljön. Lösningen skulle vara i form av en webbapplikation där vi skulle prioritera en mobilverson, för att sedan skala upp till desktopversion.